Influencerträff och frilansjobb - färgklickar i jobbveckan

Världens tycks sakta men säkert förvandlas till en film i tråkigt svartvitt och november är evigt lång och grå. Tur då att just denna frilansvecka har extra färgstarka möten och roliga grejer på gång! Kolla in min kalender:

Måndag - meet up med influencers

Igår hade vi vårt första meet up med Influencers of Sweden i Örebro! Ett helt gäng kreatörer samlades på Creative House (Tack Drivhuset!) för att nätverka, utbyta tankar och smaska på raw food-fika som sprakade av färg. Energin sprudlade och idéerna bollades - här har vi början på något riktigt bra! 

Erika på Reach your goal har skrivit om kvällen, likaså Clara som är den drivande själen bakom eventet och Rode som har fotat fina bilder från meet up premiären. Kafé Kulör stod för somrigt gula mangoskålar och krämiga dadelbrownies. Råkar du vara i Örebro och är fikasugen är det hit du ska gå. 

Influencers of Swedens Örebrogäng med InoS grundare Linda Hörnfeldt.

Tisdag - skriver och fikar

Idag jobbar jag vidare på Kafé Kulör och betar av min (allt krympande) att-göra-lista. Jag skriver in artiklar, reportage, blogginlägg och kursuppgifter för att vara ledig på riktigt i Chile. Det här med att söka ledigt hos chefen (när man är sin egen chef) går ju inte riktigt.

Onsdag - frilansgäng och föreläsning

Det gamla vattentornet Svampen, Örebros landmärke, sett underifrån.

Det gamla vattentornet Svampen, Örebros landmärke, sett underifrån.

Imorgon jobbar jag med Guerilla Office som för dagen förvandlar Svampen till arbetsplats. Det är härligt inspirerande att ha "kollegor" ibland och arbeta vid samma bord med andra egna företagare, fast inom helt olika branscher. 

På eftermiddagen är jag på årets Digital Summit, som är ett event för att inspirera och utbilda företagare i Örebro och Mälardalen. Bakom eventet står Impera, en digital affärsbyrå, och Handelshögskolan vid Örebro universitet. Temat är "den nya marknadsekonomin", eller som de själva förklarar:

"De som är bäst på att lyssna på data från människors behov och beteenden, via de digitala kanalerna, är vinnarna."

Hur man konkret gör det, vet jag förhoppningsvis mycket mer om imorgon.

På torsdag tar jag välbehövlig långhelg och åker hem till mitt föräldrahem i Dalarna.

Vilka färgklickar har du i veckans kalender?